Αρχική σελίδα Νέα - Ανακοινώσεις Έκθεση αυτοαξιολόγησης σχολικής χρονιάς 2013-14

Έκθεση αυτοαξιολόγησης σχολικής χρονιάς 2013-14

Έκθεση Γενικής Εκτίμησης της Εικόνας του Σχολείου

 

Ταυτότητα του Σχολείου

 

 

Καταγράφονται στοιχεία της ταυτότητας της σχολικής μονάδας.

 

 

Ονομασία Σχολείου:

 

3ο ΓΕΛ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ

 

Τύπος Σχολείου:

 

ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ

 

Κωδικός:

 

2751009

 

Ταχυδρομική Διεύθυνση:

 

ΚΑΡΑΖΑΝΟΥ 7

 

Τηλέφωνο:

 

2463021177

 

Fax:

 

2463023880

 

Email:

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ">3lykptch.gr

 

Ιστοσελίδα:

http://3lyk-ptolem.koz.sch.gr/autosch/joomla15/

 

Αριθμός Μαθητών:

 

509

 

Αριθμός Τμημάτων:

 

22

 

Αριθμός Εκπαιδευτικών:

 

51

 

Παρατηρήσεις

Το σχολείο φιλοξενεί στο δεύτερο κτίριο του το ΙΕΚ του Υπουργείου Παιδείας τις απογευματινές ώρες.

 

 


A

Διαδικασίες Αξιολόγησης

 

Διατυπώνεται σύντομο κείμενο (200 λέξεων περίπου) σχετικά με τις διαδικασίες που ακολούθησε η Σχολική Μονάδα για τη γενική εκτίμηση της εικόνας του σχολείου (π.χ. αναφορά στο χρόνο και τη διάρκεια της αξιολόγησης, τον αριθμό των ομάδων που δημιουργήθηκαν, τη σύνθεση των ομάδων, τον αριθμό των συναντήσεων κάθε ομάδας κλπ.

Η διαδικασία της αυτοαξιολόγησης του σχολείου ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2014 και διήρκεσε μέχρι τον Μάιο του ίδιου έτους. Δημιουργήθηκαν επτά ομάδες καθηγητών, μια για κάθε τομέα αξιολόγησης.

Οι ομάδες αυτές ήταν αναλυτικά:

Α. Για τον Τομέα 1 - Μέσα και Πόροι

1. Μαυρόπουλος Σάββας

2. Χαρτοματσίδης Ελευθέριος

3. Γκίνου Νούμπτα

4. Μυλλής Παντελής

 

Β. Για τον Τομέα 2 - Ηγεσία, Διοίκηση και Οργάνωση του Σχολείου

1. Καραστογιάννης Μάρκος              

2. Τσολακίδου Αναστασία                 

3. Καψούδα Όλγα                  

4. Κωνσταντινίδης Χρήστος               

5. Κιβρακίδης Νικόλαος                     

6. Καμπούρης Γεώργιος                    

7. Κακουλίδου Ιωάννα                       

8. Θεοφάνους Αχιλλέας                     

 

Γ. Για τον Τομέα 3 - Διδασκαλία και Μάθηση

1. Σημαιοφορίδης Σταύρος    

2. Παναγιωτίδης Θεόδωρος  

3. Σαββουλίδου Αναστασία   

4. Ραφαήλ Μαρία      

5. Τζώτζης Χρήστος   

6. Ζάμπρου Δήμητρα

7. Κοτζαφίλιου Μαγδαληνή   

8. Στεφανή Αλίτσια    

 

Δ. Για τον Τομέα 4 - Κλίμα και Σχέσεις στο Σχολείο

1. Χατζηαποστόλου Ασημένια           

2. Ζικάκη Κρυσταλλία

3. Μουμουλίδου Χριστίνα     

4. Μάντσιου Ευαγγελία         

5. Μπενέτος Ιωάννης

6. Λαζακίδου Ελένη   

7. Ξόμαλης Δημήτριος           

8. Ταργοντζίδης Ανδρόνικος  

 

Ε. Για τον Τομέα 5 ? Προγράμματα, παρεμβάσεις και Δράσεις Βελτίωσης

1. Κωνσταντινίδης Τρύφων   

2. Σιδηροπούλου Συμέλα       

3. Λαγοθηριανού Δημητρία  

4. Χαϊτίδου Μαρία     

5. Αλεξανδρίδου Στέλλα         

6. Μελισσαροπούλου Σταυρούλα     

7. Αθανασιάδου Ανατολή      

8. Μελισσίδης Κωνσταντίνος

 

ΣΤ. Για τον Τομέα 6 ? Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα

1. Αρβανίτης Αργύριος                      

2. Αριστερίδης Ιωάννης                     

3. Χασάπη Γραμμάτω            

4. Πλατογιάννη Ελένη            

5. Βουνοτρυπίδου Δέσποινα             

6. Ζανίδου Βάια                     

7. Μητσιάνη Θωμαΐς             

8. Κυριάκου Νικόλαος

                       

Ζ. Για τον Τομέα 7 ? Αποτελέσματα Σχολείου

1. Δασωνίδης Αλέξανδρος

2. Κακλείδου Μερσίνα

3. Κουτρούδης Βασίλειος

4. Απαζίδου Σοφία

 

Στην ολομέλεια του Μαΐου (πράξη 41η ? 27/05/2014) έγινε αποτύπωση των 15 δεικτών από τις ομάδες δράσης. Μετά από συζήτηση η ολομέλεια προχώρησε στην Γενική Εκτίμηση της εικόνας του σχολείου.

Τέλος συμφωνήσαμε να αναληφθούν πρωτοβουλίες βελτίωσης σε συγκεκριμένες πτυχές του εκπαιδευτικού έργου για το ερχόμενο σχολικό έτος 2014-2015.


Β

Φύλλο Γενικής Εκτίμησης της Εικόνας του Σχολείου

Καταγράφεται η τελική θέση των μελών της σχολικής κοινότητας για την κατάσταση και τη λειτουργία του σχολείου ως προς κάθε δείκτη ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου. Η κοινώς αποδεκτή θέση για την εικόνα του σχολείου αποτυπώνεται περιγραφικά σε σύντομο κείμενο (100 λέξεων περίπου) με τη μορφή αιτιολογημένης αξιολογικής κρίσης αλλά και ποσοτικά με τη χρήση της τετραβάθμιας αριθμητικής κλίμακα για κάθε δείκτης.

 

Αντιστοιχία των βαθμών της κλίμακας 1-4

1 = Εικόνα προβληματική (αρκετά σοβαρά προβλήματα)

2 = Εικόνα μέτρια (τα προβλήματα είναι περισσότερα από τα θετικά στοιχεία)

3 = Εικόνα καλή (τα θετικά στοιχεία είναι περισσότερα από τα αρνητικά)

4 = Εικόνα πολύ καλή (θετικά στοιχεία χωρίς προβλήματα)

 

Στην περίπτωση που δεν έχει επιτευχθεί συναίνεση για την κατάσταση του σχολείου ως προς κάποιον δείκτη, καταγράφονται τα δύο ?πλειοψηφικά? αποτελέσματα στο πλαίσιο της ομάδας.

 



ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 1

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 1.1

Μέσα και Πόροι

Σχολικός χώρος, υλικοτεχνική υποδομή και οικονομικοί πόροι

 

Μέσα και Πόροι    Σχολικός χώρος, υλικοτεχνική υποδομή και οικονομικοί πόροι. Αποτιμάται η κατάσταση του σχολείου ως προς την επάρκεια και την καταλληλότητα των σχολικών χώρων, των διαθέσιμων μέσων και του εξοπλισμού. Επίσης, αποτιμάται η επάρκεια των διαθέσιμων οικονομικών πόρων για την κάλυψη των αναγκών του σχολείου. Εξετάζεται κατά πόσον οι υπάρχοντες χώροι του σχολείου, η υλικοτεχνική υποδομή και οι οικονομικοί πόροι ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών, στις ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη 1.1

1

2

3

4

Χ

 

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου

(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 1.1

Υπάρχουν όλοι οι απαραίτητοι χώροι για τη σωστή λειτουργία του σχολείου. Η υλικοτεχνική υποδομή είναι ικανοποιητική, καθώς και ο εξοπλισμός του. Οι οικονομικοί πόροι που προέρχονται από τον Δήμο, το κυλικείο και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, θα θέλαμε να είναι περισσότεροι για τις ανάγκες της πλήρους και ποιοτικής λειτουργίας του σχολείου.

 

 

 

 


ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 1

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 1.2

Μέσα και Πόροι

Στελέχωση του σχολείου

 

Εξετάζεται κατά πόσο ο αριθμός, η σύνθεση, η επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και η εμπειρία των εκπαιδευτικών ανταποκρίνονται στις συγκεκριμένες ανάγκες του σχολείου και τις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών. Επίσης, αποτιμάται η κατάσταση του σχολείου ως προς την επάρκεια του διοικητικού, του ειδικού επιστημονικού και του βοηθητικού προσωπικού.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη 1.2

1

2

3

4

Χ

 

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου

(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 1.2

Η στελέχωση του σχολείου από πλευράς καθηγητών είναι ικανοποιητική. Αυτό που πρέπει να τονιστεί με έμφαση είναι η επανατοποθέτηση σε μόνιμη βάση των σχολικών φυλάκων, το έργο των οποίων είναι παραπάνω από πολύτιμο για την ασφάλεια του σχολείου και των μαθητών. Επίσης, πολύ σημαντικό θέμα είναι η μόνιμη και συνεχής παρουσία Γραμματειακής υποστήριξης, καθώς ο όγκος εργασίας είναι τεράστιος.

Τέλος πολύ χρήσιμη είναι και η παρουσία επιστάτη για την καθημερινή ανάγκη τεχνικής υποστήριξης.

 

 


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 2

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2.1

Ηγεσία, Διοίκηση και

Οργάνωση του Σχολείου

Οργάνωση και συντονισμός της σχολικής ζωής

 

Η ηγεσία και η διοίκηση του σχολείου αποτιμώνται σε σχέση με την οργάνωση και το συντονισμό της σχολικής ζωής. Η διατύπωση οράματος για την εργασία του σχολείου με τον καθορισμό των βασικών επιδιώξεων των στόχων και των αξιών που διέπουν τη σχολική ζωή, η διαμόρφωση ενός συμμετοχικού, συλλογικού και συνεργατικού πλαισίου εργασίας όλων των παραγόντων της σχολικής μονάδα, η διαμόρφωση και η εφαρμογή ενός λειτουργικού σχολικού προγράμματος, αποτελούν σημαντικά στοιχεία για την αποτίμηση του δείκτη.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη 2.1

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου

(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 2.1

Οραματιζόμαστε ένα σύγχρονο και ποιοτικό σχολείο που να μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις της εποχής μας. Προϋπόθεση για την υλοποίηση αυτού του οράματος θα είναι η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών και η επαρκής υλικοτεχνική υποδομή. Παράλληλα, απαιτείται και η δική μας κατάρτιση και επιμόρφωση, αλλά και η αναπροσαρμογή του ρόλου μας. Στόχος μας θα είναι η βιωματική μάθηση, η αυτενέργεια και όχι η απομνημόνευση. Το σύγχρονο όμως σχολείο θα είναι δημοκρατικό και θα λειτουργεί σ? ένα κλίμα συλλογικότητας, συνεργασίας και ισοτιμίας, απομονώνοντας φαινόμενα όπως ο εκφοβισμός και η βία. Θα είναι κυρίως καινοτόμο και ανοιχτό στην κοινωνία εφόσον θα προωθεί την έρευνα μέσα από προγράμματα και δράσεις.

Η συνεργασία μεταξύ διεύθυνσης και μελών της σχολικής κοινότητας θα μπορούσε να χαρακτηριστεί καθ? όλα αγαστή. Όποια προβλήματα ανακύπτουν επιλύονται με βάση την αρχή της ισότητας όλων των εκπαιδευτικών και με ομοφωνία. Γενικότερα, υπάρχει δημοκρατικό πνεύμα στη λήψη αποφάσεων που αφορούν το εκπαιδευτικό έργο ή τη μαθητική κοινότητα. Αρωγοί στο έργου των εκπαιδευτικών είναι οι γονείς και ιδιαίτερα ο σύλλογος γονέων και κηδεμόνων που ενημερώνονται συνεχώς και συμπαρίστανται ηθικά και οικονομικά. Επίσης, οι σχέσεις των εκπαιδευτικών μεταξύ τους διέπονται από πνεύμα συνεργασίας και το κλίμα είναι πολύ θετικό χωρίς αντιπαλότητες και ανταγωνισμούς. Όσον αφορά, τέλος στον τρόπο λειτουργίας του σχολείου ο σωστός προγραμματισμός μαθημάτων και η εφαρμογή του που γίνεται στην αρχή του σχολικού έτους, βοηθά στην επίτευξη των διδακτικών στόχων που θέτει ο κάθε εκπαιδευτικός όσο αυτό είναι δυνατό.

 

 


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 2

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2.2

Ηγεσία, Διοίκηση και

Οργάνωση του Σχολείου

Διαχείριση και αξιοποίηση μέσων και πόρων

 

Εκτιμάται η καλή διαχείριση των οικονομικών πόρων ? η κατανομή τους σύμφωνα με τις ανάγκες του σχολείου ? καθώς και η αξιοποίηση των διαθέσιμων χώρων και του εξοπλισμού του σχολείου για την αποτελεσματική ανάπτυξη του προγράμματος σπουδών.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη 2.2

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου

(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 2.2

Σε συνεργασία τόσο με το σύλλογο των εκπαιδευτικών όσο και με την τοπική κοινωνία η διεύθυνση του σχολείου καταβάλλει σημαντική προσπάθεια για την αξιοποίηση των διαθέσιμων πόρων και την εξεύρεση χορηγών για την κάλυψη αναγκών υλικοτεχνικής υποδομής. Στα μέτρα του δυνατού το σχολείο ικανοποιεί και ενθαρρύνει τις προσπάθειες του διδακτικού προσωπικού για τη διδασκαλία των μαθημάτων με ΤΠΕ παρέχοντας εξοπλισμένα εργαστήρια, ωστόσο θα μπορούσαν να εκσυγχρονιστούν περισσότερο.

 

 


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 2

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 2.3

Ηγεσία, Διοίκηση και

Οργάνωση του Σχολείου

Αξιοποίηση, υποστήριξη και ανάπτυξη

του ανθρώπινου δυναμικού

 

Αποτιμώνται οι πρακτικές του σχολείου σε σχέση με την αξιοποίηση, την υποστήριξη και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού. Οι διαδικασίες που αναπτύσσονται στο σχολείο για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και τη βελτίωση της επιστημονικής και παιδαγωγικής τους κατάρτισης, η ουσιαστική υποστήριξή τους στην υλοποίηση του προγράμματος σπουδών, η υποστήριξη και ο συντονισμός της συνεργασίας των εκπαιδευτικών των τμημάτων ίδιας ή διαφορετικής ειδικότητας, η αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού ανάλογα με την εμπειρία και τις ικανότητες του, αποτελούν σημεία εστίασης για την αποτίμηση του δείκτη.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη 2.3

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου

(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 2.3

Λόγω της μακρόχρονης παρουσίας της πλειονότητας των εκπαιδευτικών στο σχολείων είναι γνωστές οι ικανότητες και οι δεξιότητες τους με αποτέλεσμα η κατανομή των εργασιών τους να είναι ανάλογη των δυνατοτήτων τους. Μεταξύ των εκπαιδευτικών υπάρχει συνεργασία σε ό,τι αφορά στους τρόπους διδασκαλίας και την αξιολόγηση των μαθητών. Ενθαρρύνοντας στο μέτρο του δυνατού ? από τη διοίκηση οι επιμορφώσεις των εκπαιδευτικών με την παροχή διευκολύνσεων. Το σχολείο τέλος χαρακτηρίζεται ανοιχτό και φιλόξενο σε νέα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας και πολλοί από τους συναδέλφους που αναγκάζονται να φύγουν καθώς κρίθηκαν πλεονάζοντες επιθυμούν να ξαναγυρίσουν σ αυτό.

 


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 3

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 3.1

Διδασκαλία και Μάθηση

Ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών πρακτικών

 

Αποτιμώνται οι διδακτικές πρακτικές του σχολείου: ο αποτελεσματικός σχεδιασμός της διδασκαλίας, η υιοθέτηση ποικίλων διδακτικών μεθόδων ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών και το αντικείμενο της διδασκαλίας, η αποτελεσματική διοίκηση της τάξης με τη σωστή αξιοποίηση του διαθέσιμου χρόνου και των μέσων διδασκαλίας, η ποιότητα της παιδαγωγικής σχέσης που αναπτύσσεται ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, η αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού-μαθητή και ο βαθμός εμπλοκής των μαθητών στην οικοδόμηση της γνώσης, αποτελούν, μεταξύ άλλων, ενδείξεις ποιότητας για την εξέταση του δείκτη.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη 3.1

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου

(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 3.1

Η μεγάλη πλειοψηφία των διδασκόντων (περίπου 80%) προγραμματίζει τη διδασκαλία των μαθημάτων σε ετήσια βάση. Ακόμη μεγαλύτερο είναι το ποσοστό (96%) αυτών που προγραμματίζουν τη διδασκαλία τους σε επίπεδο εβδομάδας, ημέρας ή διδακτικής ώρας, καθορίζοντας σαφείς διδακτικούς στόχους και τις πρακτικές επίτευξής τους. Τέλος εξίσου μεγάλο είναι το ποσοστό των διδασκόντων που προσαρμόζει τη διδασκαλία του τόσο σε σχέση με τους στόχους του μαθήματος όσο και σε σχέση με το συγκεκριμένο μαθητικό δυναμικό της τάξης.

Περισσότεροι από τους μισούς εκπαιδευτικούς (70%) συνδυάζουν ποικιλία οργανωτικών σχημάτων στην τάξη (μετωπική, εξατομικευμένη, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία) ανάλογα με τους στόχους του μαθήματος και τις ανάγκες του κάθε μαθητή. Λαμβάνονται υπόψη σε μεγάλο ποσοστό (περίπου 80%) το γνωστικό επίπεδο των μαθητών και οι μαθησιακές τους ανάγκες. Η διδακτική μέθοδος διαφοροποιείται ανάλογα με το ιδιαίτερο αντικείμενο της διδασκαλίας, ενώ συχνή είναι η χρήση σχεδίων μαθήματος (70%). Χρησιμοποιούνται επίσης σε μεγάλο βαθμό (75%) εποπτικά μέσα διδασκαλίας, ΤΠΕ, βιντεοπροβολείς, CD-ROM, DVD κλπ. Η διδασκαλία συχνά συνοδεύεται με πρόσθετο διδακτικό υλικό (81%).

Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών (96%) καταβάλλει προσπάθεια, ώστε οι μαθητές να είναι επικεντρωμένοι στο αντικείμενο της μάθησης στο μεγαλύτερο μέρος της διδακτικής ώρας. Μεριμνούν επίσης για την καλλιέργεια κλίματος συμμετοχικότητας, συνεργασίας και συλλογικότητας εφαρμόζοντας καινοτόμες διδακτικές προσεγγίσεις που εμπλέκουν ενεργητικά τους μαθητές στη διαδικασία μάθησης (92%).

Η ανάθεση εργασιών στους μαθητές τόσο για το σπίτι όσο και για την ώρα του μαθήματος αποτελεί πάγια τακτική των διδασκόντων (85%). Οι εργασίες αυτές υποστηρίζουν και επεκτείνουν τους στόχους και τα περιεχόμενα διδασκαλίας, είναι φυσικά ανάλογου βαθμού δυσκολίας με τις δυνατότητες των μαθητών και δεν αποσκοπούν αποκλειστικά και μόνο στην αξιολόγησή τους αλλά κυρίως στην ανατροφοδότηση της διδασκαλίας. Ωστόσο αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο το 55% των μαθητών φαίνεται να ανταποκρίνεται με προθυμία στις εργασίες αυτές και να τις ολοκληρώνει με υπευθυνότητα.

 


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 3

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 3.2

Διδασκαλία και Μάθηση

Ανάπτυξη και εφαρμογή παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών

 

Αποτιμάται η λειτουργία της σχολικής τάξης με βάση την ανάπτυξη παιδαγωγικών πρακτικών και πρακτικών αξιολόγησης των μαθητών, οι οποίες συνδέονται με παραμέτρους όπως: η οργάνωση της παιδαγωγικής επικοινωνίας δασκάλου-μαθητή, η έμφαση στη θετική ενίσχυση των μαθητών, η ποιότητα της αξιολογικής διαδικασίας με τη διαμορφωτική λειτουργία της αξιολόγησης για την ανατροφοδότηση της διδασκαλίας, η υιοθέτηση ποικίλων αξιολογικών μεθόδων, η σύνδεση των δοκιμασιών της αξιολόγησης με τους στόχους και το περιεχόμενο της διδασκαλίας, η συστηματική καταγραφή της επίδοσης των μαθητών, η τακτική ενημέρωση των μαθητών για την ποιότητα της εργασίας τους κλπ.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη 3.2

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου

(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 3.2

Η αποτίμηση των δεδομένων που προέκυψαν από τη διερεύνηση του δείκτη Ανάπτυξη και Εφαρμογή Παιδαγωγικών Πρακτικών και Πρακτικών Αξιολόγησης των μαθητών, όπως αυτά αποτυπώθηκαν στα ερωτηματολόγια που επιδόθηκαν τόσο σε εκπαιδευτικούς όσο και σε μαθητές, οδήγησε στα ακόλουθα συμπεράσματα :

  1. 1.Οι καθηγητές, όπως δηλώνει το 80% περίπου, δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη διαμόρφωση του πλαισίου και των κανόνων λειτουργίας της τάξης από κοινού με τους μαθητές.
  2. 2.Ως πολύ σημαντική αποτυπώνεται από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς και η οργάνωση της παιδαγωγικής επικοινωνίας. Στο σύνολό τους σχεδόν φροντίζουν για την ανάπτυξη κλίματος αλληλοκατανόησης, δείχνοντας σεβασμό στην προσωπικότητα του κάθε μαθητή. Τα προβλήματα πειθαρχίας αντιμετωπίζονται με διακριτικότητα ενώ τυχόν αντιπαραθέσεις ή συγκρούσεις ρυθμίζονται με ορθολογικά επιχειρήματα.
  3. 3.Πολύ θετική είναι η εικόνα που έχουν οι καθηγητές (80% περίπου) σχετικά με την ενθάρρυνση και την επιβράβευση της συμμετοχής των μαθητών στη διαδικασία του μαθήματος, ενώ παράλληλα φαίνεται να μεριμνούν σε μεγάλο βαθμό για την καλλιέργεια κλίματος συνεργασίας και συλλογικότητας μέσα στην τάξη.
  4. 4.Στον τομέα της αξιολόγησης χρησιμοποιούνται ποικίλες τεχνικές (τακτικά διαγωνίσματα, τεστ, η γενική εικόνα του μαθητή στο μάθημα) ενώ παράλληλα υψηλό ποσοστό των καθηγητών (80% περίπου) τηρούν αρχεία με στοιχεία που αφορούν την επίδοση των μαθητών, τα οποία αξιοποιούνται για την ανατροφοδότηση της διδασκαλίας. Ωστόσο μόνο περίπου το 60% των εκπαιδευτικών εμφανίζεται να χρησιμοποιεί τρόπους συστηματικής καταγραφής των αποτελεσμάτων της αξιολόγησης των μαθητών έχοντας ως στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των διαδικασιών της διδασκαλίας και της μάθησης.
  5. 5.Η πλειονότητα των εκπαιδευτικών (περίπου 80%) έχουν διαρκή αντίληψη της επίδοσης των μαθητών τους και τους ενημερώνουν τακτικά γι? αυτήν, αν και δεν είναι αντίστοιχο το ποσοστό εκείνων που λαμβάνουν υπόψη τους τις απόψεις των μαθητών σχετικά με την πρόοδό τους.
  6. 6.Σε χαμηλότερα επίπεδα (περίπου 60%) κυμαίνεται το ποσοστό των εκπαιδευτικών που αξιοποιώντας τα πορίσματα της αξιολόγησης αναπτύσσουν δράσεις εξατομικευμένης διδασκαλίας ή διαφοροποιημένης υποστήριξης σε μαθητές με χαμηλές επιδόσεις.

Από την πλευρά τους οι μαθητές και με βάση τις απαντήσεις που έδωσαν στο ερωτηματολόγιο, εμφανίζονται (σε ποσοστό 57%), ικανοποιημένοι από το ενδιαφέρον του μαθήματος, την επεξήγηση των δύσκολων σημείων, την ενθάρρυνση που παρείχε ο εκπαιδευτικός και τις ευκαιρίες να συμμετάσχουν στο μάθημα. Ωστόσο δεν αξιολογούν το ίδιο θετικά την ατμόσφαιρα που υπήρχε κατά τη διάρκεια του μαθήματος (πολύ / πάρα πολύ ικανοποιημένοι δηλώνουν μόνο το 44 %) και το φόρτο εργασίας που τους ανατέθηκε (πολύ / πάρα πολύ ικανοποιημένοι δηλώνουν μόνο το 46 %).

 

 


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 4

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 4.1

Κλίμα και Σχέσεις στο Σχολείο

Σχέσεις μεταξύ εκπαιδευτικών ? μαθητών και μεταξύ των μαθητών

 

Εκτιμώνται οι τυπικές και άτυπες σχέσεις που αναπτύσσονται στο σχολείο μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, καθώς και των μαθητών μεταξύ τους. Η σύμφωνη με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης στάση που υιοθετούν οι εκπαιδευτικοί απέναντι στους μαθητές, η συμμετοχή των μαθητών στη διαμόρφωση των πρακτικών που διέπουν τη σχολική ζωή, η υποστήριξη από το σχολείο κοινωνικών πρακτικών που ευνοούν τη συνεργασία και την επικοινωνία στη σχέση εκπαιδευτικών-μαθητών και μαθητών μεταξύ τους, αποτελούν στοιχεία για την αποτίμηση του δείκτη.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη 4.1

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου

(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 4.1

Οι σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών είναι ικανοποιητικές. Η συνεργασία και συλλογικότητα για την επίτευξη κάποιου κοινού εκπαιδευτικού έργου ? αποτελέσματος είναι υπαρκτή. Όσο αφορά σε διάφορα θέματα (όπως πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, διοργάνωση εκδηλώσεων κ.ά.) η συνεργασία είναι δεδομένη. Αυτό το κλίμα σαφώς και συμβάλλει στην πολύ καλή λειτουργία του σχολείου σ? όλους τους τομείς.

 

 

 


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 4

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 4.2

 

Κλίμα και Σχέσεις στο Σχολείο

Σχέσεις του σχολείου με γονείς και συνεργασίες με εκπαιδευτικούς ? κοινωνικούς φορείς

 

Αποτιμώνται οι σχέσεις που αναπτύσσει το σχολείο με τους γονείς όπως επίσης και οι συνεργασίες του με εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς φορείς. Η τακτική, αμφίδρομη και ολοκληρωμένη ροή πληροφοριών ανάμεσα στο σχολείο και τους γονείς σχετικά με την ανάπτυξη και την πρόοδο των μαθητών όπως επίσης και η οικοδόμηση σχέσεων συνεργασίας με τις εκπαιδευτικές αρχές, άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα, την τοπική και ευρύτερη κοινωνία, αποτελούν βασικά στοιχεία για την αποτίμηση του δείκτη.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη 4.2

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου

(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 4.2

Η συνεργασία εκπαιδευτικών και μαθητών για την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων κυμαίνεται σε ικανοποιητικό επίπεδο. Επιπροσθέτως παρατηρείται προθυμία συνεργασίας και στη διαχείριση προβλημάτων της σχολικής ζωής. Οι σχέσεις τους γενικά διέπονται από βασικές ανθρωπιστικές αρχές, ενώ η ύπαρξη και τήρηση σχολικών κανόνων για την εύρυθμη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας κρίνεται απαραίτητη και από τους μαθητές.

Οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών φαίνεται να κινούνται σε καλό επίπεδο. Παρατηρούνται περιστατικά αλληλεγγύης, ενώ σημαντικά περιστατικά βίας και επιθετικής συμπεριφοράς δεν απασχόλησαν τον Σύλλογο διδασκόντων. Βέβαια, συστάσεις για ανάρμοστη συμπεριφορά έχουν σημειωθεί. Γενικά το σχολείο εργάζεται δυναμικά για να διατηρείται η καλή σχέση μαθητών ? εκπαιδευτικών και των μαθητών μεταξύ τους, καθώς οι μαθητές λειτουργούν περισσότερο ατομικά και λιγότερο συλλογικά, οι εκπαιδευτικοί καλλιεργούν τη συνεργατικότητα.

 

 

 


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 5

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 5.1

Προγράμματα, Παρεμβάσεις και Δράσεις Βελτίωσης

Εκπαιδευτικά προγράμματα και καινοτομίες, υποστηρικτικές και αντισταθμιστικές παρεμβάσεις

 

Αποτιμάται η ενθάρρυνση της δημιουργικότητας και της καινοτομίας με την εξέταση παραμέτρων όπως είναι η ανάπτυξη και η εφαρμογή από το σχολείο προαιρετικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων, η ανάληψη καινοτόμων πρωτοβουλιών και η υποστήριξη καινοτομικών αλλαγών. Επίσης, εκτιμάται κατά πόσο το σχολείο προσφέρει σε όλους τους μαθητές ίσες ευκαιρίες μάθησης με την υλοποίηση ειδικών υποστηρικτικών και αντισταθμιστικών προγραμμάτων.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη 5.1

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου

(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 5.1

Στην σχολική μονάδα κατά το έτος 2013 -2014 πραγματοποιήθηκε πλήθος ευρωπαϊκών, εθνικών και ενδοσχολικών προγραμμάτων , δράσεων και πρωτοβουλιών για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και της μάθησης των μαθητών, ειδικότερα:

Ευρωπαϊκά προγράμματα :

  1. 1.Συμμετοχή στο εβδομαδιαίο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα του ΙFOK «Young ideas for Europe» με θέμα «Νέες ιδέες για την ενέργεια στην Ευρώπη» με συνεργαζόμενο σχολείο Λύκειο από το Ταλίν της Εσθονίας. To πρόγραμμα στη σχολική μονάδα υποστηρίχτηκε από το Πολιτιστικό τρίγωνο Πρεσπών και το Δήμο Εορδαίας: Συμμετείχαν στο πρόγραμμα είκοσι (20) μαθητές.
  2. 2.Συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό πρόγραμμα « Εuroscola»: Συμμετείχαν δύο (2) μαθητές.

Εθνικά-ενδοσχολικά προγράμματα:

  1. 1.Συμμετοχή στο πρόγραμμα του Ιδρύματος της Βουλής των Ελλήνων « Βουλή των Εφήβων»: Συμμετείχαν δέκα επτά (17) μαθητές. Κληρώθηκε ένας (1) μαθητής ως αναπληρωτής έφηβος Βουλευτής.
  2. 2.Υλοποίηση ενός (1) προγράμματος Αγωγής Υγείας από την καθηγήτρια: Συμμετείχαν μαθητές της Α΄ Λυκείου.

 

Διαγωνισμοί:

  1. 1.Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Χημείας της Ένωσης Ελλήνων Χημικών: Συμμετείχαν στον Διαγωνισμό δύο (2) μαθητές.
  2. 2.Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Βιολογίας Πανελλήνιας Ένωσης Βιοεπιστημόνων: Συμμετείχαν στον Διαγωνισμό δύο (2) μαθητές.
  3. 3.Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ποίησης και Διηγήματος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών : Συμμετείχαν στον Διαγωνισμό δέκα (10) μαθητές.
  4. 4.Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Μαθηματικών « ΘΑΛΗΣ»: Συμμετείχαν στον Διαγωνισμό δέκα τρεις (13) μαθητές. Τρεις μαθητές διακρίθηκαν και συμμετείχαν στην επόμενη φάση του Διαγωνισμού « ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ».
  5. 5.Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Χημείας της Ένωσης Ελλήνων Χημικών : Συμμετείχαν στον Διαγωνισμό 2 μαθητές.

Δράσεις-πρωτοβουλίες.               

  1. 1.Συμμετοχή στη δράση του ΥΠΕΠΘ και του Παρατηρητηρίου για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού « + δημιουργώ»: Συμμετείχε ένας (1) μαθητής.
  2. 2.Συμμετοχή στην παγκόσμια καμπάνια εθελοντισμού-εξωραϊσμού «Let?s do it Greece 2014» με αντικείμενο τον καθαρισμό αύλιων χώρων σχολείων ή όμορων κοινόχρηστων χώρων σε συνεργασία με το Γραφείο Εθελοντισμού Δήμου Εορδαίας: Συμμετείχε όλη η σχολική μονάδα.
  3. 3.Υλοποίηση Βιωματικής Δράσης κατά της σχολικής Βίας και του εκφοβισμού: Συμμετείχε όλη η Γ΄ Λυκείου.
  4. 4.Υλοποίηση Βιωματικής δράσης κοινωνικής αλληλεγγύης με την συγκέντρωση τροφίμων για άπορες οικογένειες σε συνεργασία με το Σύλλογο γονέων και κηδεμόνων της σχολικής μονάδας και την «Ομάδα Αλληλεγγύης Πολιτών Εορδαίας». Όμοια δράση πραγματοποιήθηκε με την συνεργασία της εκκλησίας.

Διαλέξεις ? Ενημερώσεις-Σεμινάρια :

  1. 1.Διάλεξη ? ενημέρωση Α? και Β΄ Λυκείου από καθηγητές του Τ.Ε.Ι. Μαιευτικής Κοζάνης σχετικά με τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα.
  2. 2.Διάλεξη ? ενημέρωση μαθητών για τη Λύσσα από εκπρόσωπο του Πανελλήνιου Κτηνιατρικού Συλλόγου.
  3. 3.Σεμινάριο με θέμα « Πρώτες Βοήθειες» από την « Εθελοντική Διασωστική Ομάδα Πτολεμαϊδας» : Συμμετείχε όλος ο Σύλλογος διδασκόντων της σχολικής μονάδας.
  4. 4.Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων για το νέο σχολείο από την σχολική σύμβουλο Α. Κωφίδου.
  5. 5.Ενημέρωση καθηγητών Εορδαίας για το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο των Δημοσίων Υπαλλήλων από νομικούς του Γραφείου Νομικής Υποστήριξης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτ. Μακεδονίας.
  6. 6.Ενημέρωση μαθητών από εκπρόσωπο των Τ.Ε.Ι. Κοζάνης σχετικά με δυνατότητες σπουδών στο συγκεκριμένο ίδρυμα και τις προοπτικές επαγγελματικής σταδιοδρομίας.
  7. 7.Διάλεξη ? ομιλία σχετικά με τη σχολική Βία και τον εκφοβισμό από την καθηγήτρια του σχολείου Δ. Λαγοθηριανού.
  8. 8.Διάλεξη ? ομιλία σχετικά με τον Ο.Η.Ε. από την καθηγήτρια α. Αθανασιάδου.

Εκπαιδευτικές εκδρομές.

  1. 1.Ημερήσια εκπαιδευτική εκδρομή στα Ιωάννινα: Συμμετείχε η Α και Β΄ Λυκείου.
  2. 2.Πολυήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στην Κρήτη: Συμμετείχε η Γ΄ Λυκείου.
  3. 3.Τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στα πλαίσια του προγράμματος «επισκέψεις σχολείων στη Βουλή των Ελλήνων»: Συμμετείχε η Β΄ Λυκείου.

 

Εκπαιδευτικές επισκέψεις.

  1. 1.Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη.
  2. 2.Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Δημαρχείο του Δήμου Εορδαίας.

Υποστηρικτικά -Αντισταθμιστικά προγράμματα.

Τρεις (3) καθηγητές παρείχαν παράλληλη στήριξη σε ένα μαθητή του σχολείου για τον οποίο υποβλήθηκε σχετική αίτηση, ενώ η σχολική μονάδα συνεργάζεται με τους αρμόδιους φορείς (π.χ.Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.)για τα σχετικά ζητήματα.

Το σχολείο έκανε όλες τις απαραίτητες διοικητικές ενέργειες για την δημιουργία τμημάτων ενισχυτικής διδασκαλίας. Τελικώς λόγω μη συμπλήρωσης του αναγκαίου αριθμού αιτήσεων εκ μέρους των μαθητών και με απόφαση της προϊσταμένης αρχής δεν λειτούργησαν Λυκειακά τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας στην πόλη μας.

 

Σχολικοί αγώνες-πρωταθλήματα.

Η σχολική μονάδα συμμετείχε σε σχολικούς αγώνες και πρωταθλήματα με τις εξής ομάδες :

  1. 1.Καλαθοσφαίριση αγοριών: συμμετείχαν 12 μαθητές και η ομάδα κατατάχτηκε στην δεύτερη (2η) θέση σε επίπεδο Νομού .
  2. 2.Καλαθοσφαίριση κοριτσιών: συμμετείχαν έντεκα (11) μαθήτριες.
  3. 3.Πετοσφαίριση κοριτσιών: συμμετείχαν 9 μαθήτριες .
  4. 4.Χειροσφαίριση αγοριών: συμμετείχαν δέκα τέσσερα αγόρια και η ομάδα κατατάχτηκε στην πρώτη (1η) θέση σε επίπεδο Νομού .
  5. 5.Ποδόσφαιρο αγοριών: συμμετείχαν δέκα επτά μαθητές.
  6. 6.Στίβος: συμμετείχαν τέσσερις μαθήτριες και τρείς μαθητές. Όλοι οι συμμετέχοντες κατατάχτηκαν στην πρώτη (1η) θέση σε επίπεδο Νομού ενώ η μαθήτρια Γρηγοριάδου Ραφαηλία προκρίθηκε στην τελική φάση του σχολικού πρωταθλήματος .
  7. 7.Συμμετοχή στο 7ο ομαδικό σχολικό πρωτάθλημα Σκάκι Δυτικής Μακεδονίας: Συμμετείχαν 17 μαθητές και κατέκτησαν την 1η θέση.

Διακρίσεις μαθητών-σχολικών ομάδων.

  1. 1.Ένας (1) μαθητής διακρίθηκε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ποίησης και Διηγήματος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών.
  2. 2.Τρεις μαθητές διακρίθηκαν στον μαθηματικό διαγωνισμό « ΘΑΛΗΣ » και συμμετείχαν στην επόμενη φάση του Διαγωνισμού « ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ».
  3. 3.Ένας (1) μαθητής κληρώθηκε ως αναπληρωτής έφηβος Βουλευτής.
  4. 4.Η ομάδα χειροσφαίρισης αγοριών κατατάχτηκε στην πρώτη (1η) θέση σε επίπεδο Νομού .
  5. 5.Η ομάδα καλαθοσφαίρισης αγοριών κατατάχτηκε στην δεύτερη ( 2η) θέση σε επίπεδο Νομού .
  6. 6.Τέσσερις (4)μαθήτριες και τρείς (3) μαθητές στα αγωνίσματα στίβου κατατάχτηκαν στην πρώτη (1η) θέση σε επίπεδο Νομού ενώ μια (1) μαθήτρια προκρίθηκε στην τελική φάση του σχολικού πρωταθλήματος .
  7. 7.Η ομάδα σκάκι του σχολείου κατατάχτηκε στην πρώτη (1η) θέση στο στο 7ο ομαδικό σχολικό πρωτάθλημα Σκάκι Δυτικής Μακεδονίας.
  8. 8.Επιλέχτηκε μια (1) μαθήτρια αναπληρώτρια υπότροφος του ιδρύματος Benjamin Fraklin.

 

 


ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 5

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 5.2

Προγράμματα, Παρεμβάσεις και Δράσεις Βελτίωσης

Ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίων δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου

 

Αποτιμώνται οι διαδικασίες που αναπτύσσονται στο σχολείο για τη διαμόρφωση, την εφαρμογή και την αξιολόγηση των σχεδίων δράσης. Η σύνδεση των σχεδίων δράσης με συγκεκριμένα αποτελέσματα αξιολόγησης, η διευρυμένη συμμετοχή των μελών της σχολικής κοινότητας στη διαμόρφωση και την υλοποίηση των σχεδίων δράσης όπως επίσης και η μέριμνα για την αξιοποίηση και τη βιωσιμότητα των αποτελεσμάτων τους αποτελούν βασικά στοιχεία για την αποτίμηση του δείκτη.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη 5.2

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου

(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 5.2

Μετά από την αξιολόγηση των ανωτέρω δεικτών καταδεικνύεται η ανάγκη ανάπτυξης και εφαρμογής των παρακάτω δράσεων:

  1. 1.Ενθάρρυνση-προτροπή και ανάπτυξη κινήτρων των μαθητών για αυξημένη συμμετοχή σε μαθητικούς διαγωνισμούς.
  2. 2.Παροχή κινήτρων για αυξημένη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών σε προγράμματα (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά, αγωγής υγείας κ.α.).
  3. 3.Ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων για βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και της μάθησης των μαθητών (π.χ. γωνιές επιστήμης).
  4. 4.Ανάπτυξη Δράσεων για σύνδεση σχολείου-κοινωνίας-Πανεπιστημίου.
  5. 5.Ενθάρρυνση των μαθητών για εθελοντικές δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα (π.χ. δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης).
  6. 6.Πραγματοποίηση περισσότερων εκπαιδευτικών επισκέψεων.
  7. 7.Πραγματοποίηση περισσότερων ωρών διδασκαλίας out of school context (π.χ. επισκέψεις σε επιστημονικά κέντρα).
  8. 8.Προτροπή των μαθητών για συμμετοχή τους σε τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας και την υποβολή εκ μέρους τους σχετικών αιτήσεων.

 

 

 


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 6

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 6.1

Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα

Φοίτηση και διαρροή μαθητών

 

Αποτιμάται κατά πόσον οι διαμορφωμένες πρακτικές του σχολείου (διαδικασίες, μέτρα, παρεμβάσεις) διασφαλίζουν υψηλά επίπεδα φοίτησης των μαθητών σε όλες τις τάξεις του σχολείου και είναι αποτελεσματικές στην αντιμετώπιση πιθανών προβλημάτων φοίτησης και διαρροής.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη 6.1

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου

(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 6.1

Στο μαθητικό δυναμικό του σχολείου η φοίτηση είναι κανονική. Οι μαθητές προσέρχονται έγκαιρα στο μάθημα, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων και ολοκληρώνουν το ημερήσιο πρόγραμμα.

Δεν παρατηρούνται περιπτώσεις συστηματικής απουσίας ή πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου. Διερευνώντας ως σχολείο τους λόγους για τους οποίους κάποιες φορές δεν είναι έγκαιρη η προσέλευση των μαθητών διαπιστώθηκε ότι δεν συντρέχει συγκεκριμένος, αντικειμενικός λόγος.

Οι τρόποι παρέμβασης του σχολείου για την αντιμετώπιση του φαινομένου καθυστερημένης προσέλευσης των μαθητών είναι οι εξής:

  1. 1.Συστηματικές προσωπικές συστάσεις προς τους μαθητές.
  2. 2.Άμεση τηλεφωνική επικοινωνία με τον κηδεμόνα.
  3. 3.Αποστολή ενημερωτικής επιστολής προς τους κηδεμόνες των μαθητών οι οποίοι ξεπέρασαν το όριο των 30 απουσιών.

Γενικά αποτιμάται ως αποτελεσματική η πρακτική του σχολείου που αφορά την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρατηρήθηκε μετακίνηση του 17% των μαθητών από την Α τάξη του Λυκείου προς τα Επαγγελματικά Λύκεια της πόλης μας, επειδή θεώρησαν ότι τα ΕΠΑΛ θα τους εξασφαλίσουν επαγγελματική κατάρτιση. Τα χαρακτηριστικά αυτής της κατηγορίας μαθητών ήταν η χαμηλή επίδοση στα μαθήματα καθώς και η δυσκολία να ανταπεξέλθουν στις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις του Γενικού Λυκείου.

 

 

 

 


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 6

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 6.2

Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα

Επιτεύγματα και πρόοδος των μαθητών

 

Εκτιμάται η εικόνα του σχολείου ως προς τις επιδόσεις των μαθητών του σε σχέση με τους στόχους και τα περιεχόμενα του προγράμματος σπουδών, καθώς και ως προς την πρόοδο που παρουσιάζουν τα επιτεύγματα των μαθητών του διαχρονικά.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη 6.2

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου

(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 6.2

Χάρη στις καλές πρακτικές, στην απουσία σοβαρών αδυναμιών και ελλείψεων καθώς και τις άριστες σχέσεις μαθητών-εκπ/κών, επετεύχθησαν οι στόχοι και σημειώθηκε πρόοδος των

μαθητών που απεικονίζεται στον παρακάτω πίνακα:

ΜΕΣΟΙ ΟΡΟΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2012-2013

ΤΑΞΗ

Μ.Ο

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΣ

Α΄

16,5

ΛΙΑΝ ΚΑΛΩΣ

Β΄

16

ΚΑΛΩΣ

Γ΄

16

ΚΑΛΩΣ

 

Στο σχολείο παρατηρείται υψηλό ποσοστό επιτυχιών στις πανελλαδικές εξετάσεις. Στο σύνολο των 180 μαθητών που έδωσαν εξετάσεις το σχ. έτος 2012-2013 εισήχθησαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση 148, το ποσοστό δηλαδή της επιτυχίας αγγίζει το 82%. Το ποσοστό των επιτυχόντων σε ΑΕΙ ανήλθε στο 66%.

Από τα στοιχεία του παρακάτω γραφήματος αξίζει να αναφερθεί ότι στην Α΄ Λυκείου το 30% των μαθητών σημειώνουν επιδόσεις που κυμαίνονται από 9,5 έως 13.

 

 


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 6

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 6.3

Εκπαιδευτικά Αποτελέσματα

Ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών

 

Εκτιμάται κατά πόσο το σχολείο διασφαλίζει τη συναισθηματική, ατομική και κοινωνική ανάπτυξη όλων των μαθητών και υποστηρίζει τη διάπλαση υπεύθυνων, ενεργών και δημοκρατικών πολιτών.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη 6.3

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου

(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 6.3

Τόσο η Διοίκηση όσο και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συνέβαλαν αποφασιστικά στη διαμόρφωση κλίματος δικαιοσύνης μέσα από την ισότιμη μεταχείριση των μαθητών.

Επιπλέον, επιδιώχτηκε η πλήρης ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε μαθητή μέσα από την ενθάρρυνση της συμμετοχής τους στα παρακάτω πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προγράμματα καθώς και προγράμματα υγείας:

  1. 1.Τα Πανελλήνια ιερά των Δελφών και της Δωδώνης.
  2. 2.Η λαϊκή - παραδοσιακή αρχιτεκτονική στη Δυτική Μακεδονία.
  3. 3.Μουσική?.. και ψυχική υγεία.
    1. 4.Εθελοντισμός -εθελοντική εργασία και κοινωνική αλληλεγγύη και συνοχή.
    2. 5.Οι αξιοποιούμενες πηγές ενέργειας στην περιοχή μας. Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Τέλος σε συνεργασία με την Εκκλησία και το Κοινωνικό Παντοπωλείο υλοποιήθηκαν δράσεις εθελοντικής προσφοράς τροφίμων σε άπορους συμπολίτες μας. Συγκινητική εξάλλου ήταν συμμετοχή των παιδιών στη συλλογή πλαστικών καπακιών για την αγορά ενός αναπηρικού αμαξιδίου που θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες μιας συμμαθήτριάς τους.

Όσον αφορά στη λειτουργία του θεσμού των μαθητικών κοινοτήτων παρατηρείται ότι οι μαθητές δεν συμμετέχουν ενεργά στις συνελεύσεις, ούτε συζητούν τα ζητήματα που τους απασχολούν διεξοδικά ώστε να λάβουν τις ορθότερες γι? αυτούς αποφάσεις. Ζητούμενο επομένως, εξακολουθεί να είναι η πιο ουσιαστική λειτουργία του θεσμού των μαθητικών κοινοτήτων, η οποία θα μπορούσε να υποστηρίξει την προσπάθεια συγκρότησης υπεύθυνων και ενεργών πολιτών.

 

 

 


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

ΤΟΜΕΑΣ 7

ΔΕΙΚΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ 7.1

Αποτελέσματα του Σχολείου

Επίτευξη των στόχων του σχολείου

 

Αποτιμώνται τα αποτελέσματα του σχολείου με βάση τους στόχους που τέθηκαν στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Η ανταπόκριση του σχολείου στις θεσμικές του υποχρεώσεις, η επίτευξη των ετήσιων στόχων του σχολείου, η αποτελεσματικότητα των σχεδίων δράσης που υλοποιήθηκαν, αποτελούν, μεταξύ άλλων, σημεία εστίασης για την αποτίμηση του δείκτη.

 

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου ως προς το δείκτη 7.1

1

2

3

4

Χ

 

Περιγραφική αξιολόγηση της εικόνας του σχολείου

(αιτιολογημένη αξιολογική κρίση) ως προς το δείκτη 7.1

Οι στόχοι που έθεσε εξ? αρχής ο σύλλογος διδασκόντων και αφορούσαν:

 

  1. 1.Σχέσεις μεταξύ Εκπαιδευτικών.
  2. 2.Σχέσεις μεταξύ Εκπαιδευτικών ? Μαθητών ? Γονέων.
  3. 3.Ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίων δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.
  4. 4.Ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών.
  5. 5.Συνεργασία της σχολικής κοινότητας με την τοπική κοινωνία και όχι μόνο.

 

Επιτεύχθηκαν κατά ένα μεγάλο ποσοστό.

Αναλυτικότερα:

 

  1. 1.Σχέσεις μεταξύ Εκπαιδευτικών : Οι σχέσεις μεταξύ των εκπαιδευτικών είναι ικανοποιητικές. Η συνεργασία και συλλογικότητα για την επίτευξη κάποιου κοινού εκπαιδευτικού έργου-αποτελέσματος είναι υπαρκτή. Όσο αφορά σε διάφορα θέματα (όπως πολιτιστικά, περιβαλλοντικά, διοργάνωση εκδηλώσεων κλπ) η συνεργασία είναι δεδομένη. Αυτό το κλίμα σαφώς και συμβάλλει στην πολύ καλή λειτουργία του σχολείου σ? όλους τους τομείς.

 

  1. 2.Σχέσεις μεταξύ Εκπαιδευτικών - Μαθητών : Η συνεργασία εκπαιδευτικών και μαθητών για την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων κυμαίνεται σε ικανοποιητικό επίπεδο. Επιπροσθέτως παρατηρείται προθυμία συνεργασίας και στη διαχείριση προβλημάτων της σχολικής ζωής. Οι σχέσεις τους γενικά διέπονται από βασικές ανθρωπιστικές αρχές, ενώ η ύπαρξη και τήρηση σχολικών κανόνων για την εύρυθμη λειτουργία της εκπαιδευτικής διαδικασίας κρίνεται απαραίτητη και από τους μαθητές. Οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών φαίνεται να κινούνται σε καλό επίπεδο. Παρατηρούνται περιστατικά αλληλεγγύης, ενώ σημαντικά περιστατικά βίας και επιθετικής συμπεριφοράς δεν απασχόλησαν τον Σύλλογο διδασκόντων. Βέβαια, συστάσεις για ανάρμοστη συμπεριφορά έχουν σημειωθεί. Γενικά το σχολείο εργάζεται δυναμικά για να διατηρείται η καλή σχέση μαθητών-εκπαιδευτικών και των μαθητών μεταξύ τους, καθώς οι μαθητές λειτουργούν περισσότερο ατομικά και λιγότερο συλλογικά, οι εκπαιδευτικοί καλλιεργούν τη συνεργατικότητα.
  1. 3.Ανάπτυξη και εφαρμογή σχεδίων δράσης για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου:
  • Ενθάρρυνση-προτροπή και ανάπτυξη κινήτρων των μαθητών για αυξημένη συμμετοχή σε μαθητικούς διαγωνισμούς.
  • Παροχή κινήτρων για αυξημένη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών σε προγράμματα (περιβαλλοντικά, πολιτιστικά, αγωγής υγείας κλπ).
  • Ανάπτυξη καινοτόμων δράσεων για βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου και της μάθησης των μαθητών (π.χ. γωνιές επιστήμης).
  • Ανάπτυξη Δράσεων για σύνδεση σχολείου ? κοινωνίας ? πανεπιστημίου.
  • Ενθάρρυνση των μαθητών για εθελοντικές δράσεις κοινωνικού χαρακτήρα (π.χ δράσεις κοινωνικής αλληλεγγύης).
  • Πραγματοποίηση περισσότερων εκπαιδευτικών επισκέψεων.
  • Πραγματοποίηση περισσότερων επισκέψεων σε επιστημονικά κέντρα. Προτροπή των μαθητών για συμμετοχή τους σε τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας και την υποβολή εκ μέρους τους σχετικών αιτήσεων.

 

  1. 4.Ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών: Τόσο η Διοίκηση όσο και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου συνέβαλαν αποφασιστικά στη διαμόρφωση κλίματος δικαιοσύνης μέσα από την ισότιμη μεταχείριση των μαθητών. Επιπλέον, επιδιώχτηκε η πλήρης ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε μαθητή μέσα από την ενθάρρυνση της συμμετοχής τους στα παρακάτω πολιτιστικά και περιβαλλοντικά προγράμματα καθώς και προγράμματα υγείας: Τα πανελλήνια ιερά των Δελφών και της Δωδώνης. Η λαϊκή ? παραδοσιακή αρχιτεκτονική στη Δυτική Μακεδονία. Μουσική ?. Και ψυχική υγεία. Εθελοντισμός-εθελοντική εργασία και κοινωνική αλληλεγγύη και συνοχή. Οι αξιοποιούμενες πηγές ενέργειας στην περιοχή μας. Τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Τέλος σε συνεργασία με την Εκκλησία και το Κοινωνικό Παντοπωλείο υλοποιήθηκαν δράσεις εθελοντικής προσφοράς τροφίμων σε άπορους συμπολίτες μας. Συγκινητική εξάλλου ήταν συμμετοχή των παιδιών στη συλλογή πλαστικών καπακιών για την αγορά ενός αναπηρικού αμαξιδίου που θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες μιας συμμαθήτριάς τους. Όσον αφορά στη λειτουργία του θεσμού των μαθητικών κοινοτήτων παρατηρείται ότι οι μαθητές δεν συμμετέχουν ενεργά στις συνελεύσεις, ούτε συζητούν τα ζητήματα που τους απασχολούν διεξοδικά ώστε να λάβουν τις ορθότερες γι αυτούς αποφάσεις. Ζητούμενο επομένως, εξακολουθεί να είναι η πιο ουσιαστική λειτουργία του θεσμού των μαθητικών κοινοτήτων, η οποία θα μπορούσε να υποστηρίξει την προσπάθεια συγκρότησης υπεύθυνων και ενεργών πολιτών.

 

  1. 5.Συνεργασία της σχολικής κοινότητας με την τοπική κοινωνία και όχι μόνο.

Η συνεργασία της τοπικής κοινότητας με την τοπική κοινωνία είναι πολύ καλή. Δεν εισπράξαμε άρνηση από κανένα φορέα, όταν απευθυνθήκαμε σ? αυτόν.

Φέτος ανοίξαμε δίαυλο επικοινωνίας και με το ΤΕΙ Μαιευτικής. Επιδίωξή μας είναι να επεκταθούμε σε συνεργασίες και εκτός Δήμου.

 

 


Γ

Κύρια αποτελέσματα της αξιολόγησης

 

Παρουσιάζονται με τη μορφή αιτιολογημένης αξιολογικής χρήσης τα σημεία υπεροχής και τις αδυναμίες του σχολείου

 

 

ΣΗΜΕΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Το σχολείο βρίσκεται σε μια ανοδική πορεία σε όλους τους τομείς. Σημαντικά έργα έγιναν σχετικά με τις εργαστηριακές υποδομές, την ανακαίνιση των κτιριακών υποδομών και την προμήθεια εξοπλισμού.

Τέλος δεν είχαμε προβλήματα με τη χρηματοδότηση από τον Δήμο, όσον αφορά τα βασικά έξοδα.

Το εκπαιδευτικό προσωπικό είναι έμπειρο και καλά καταρτισμένο.

Η διοίκηση του σχολείου επέβαλε ένα καλό και δημοκρατικό κλίμα με τους μαθητές και αφουγκράζεται τα προβλήματα τους.

Επίσης δεν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα μεταξύ του εκπαιδευτικού προσωπικού και της διοίκησης.

ΑΡΝΗΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ

Οι επαναλαμβανόμενες εδώ και χρόνια καταλήψεις του σχολείου από τη μεριά των μαθητών με «αιτήματα» - προσχήματα ανεδαφικά τις περισσότερες φορές.

Η μικρή διάθεση των γονέων και κηδεμόνων στο να συμμετέχουν στα δρώμενα του σχολείου, παρά τις επαναλαμβανόμενες προσκλήσεις της σχολικής κοινότητας.

Ο μεγάλος αριθμός απουσιών των μαθητών (ιδιαίτερα της Γ Τάξης) και μάλιστα την περίοδο προ των εξετάσεων.

ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΟΜΕΩΝ ΓΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΟΤΕΡΗ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ

Για την περαιτέρω βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο κατά την επόμενη σχολική χρονιά απαιτείται:

  1. 1.Ανάπτυξη κοινών πρωτοβουλιών μαθητών - εκπαιδευτικών και οργανωμένων δράσεων με στόχο το άνοιγμα του σχολείου στην τοπική κοινωνία.
  2. 2.Συνεργασία εκπαιδευτικών ? μαθητών στη διαχείριση των προβλημάτων της σχολικής ζωής (δημιουργία κανόνων και αρχών στο σχολείο και τήρηση αυτών).
  3. 3.Προσπάθεια για καλύτερη επικοινωνία εκπαιδευτικού και μαθητή.
  4. 4.Προσπάθεια για μεγαλύτερη κοινωνικοποίηση των μαθητών.
  5. 5.Υλικοτεχνική υποδομή: Είναι απαραίτητη η προμήθεια ενός τουλάχιστον διαδραστικού πίνακα και 3 «καροτσιών» με υπολογιστή-βιντεοπροβολέα προκειμένου να εμπλουτιστεί το εκπαιδευτικό έργο στο σχολείο μας.
  6. 6.Η ανάπτυξη και εφαρμογή διδακτικών πρακτικών με την ενσωμάτωση και χρήση των ΤΠΕ καθώς και η ανάπτυξη ηλεκτρονικής τράπεζας υποστηρικτικού διδακτικού υλικού.
  7. 7.Σχεδιασμός, επεξεργασία και αξιοποίηση διδακτικού υλικού (σχέδια μαθήματος, φύλλα εργασίας, λογισμικό κλπ.) για τις διδακτικές ανάγκες σε διάφορα μαθήματα.
  8. 8.Ανάπτυξη τράπεζας ψηφιακού υλικού για την υποστήριξη και τον εμπλουτισμό των διδακτικών πρακτικών.
  9. 9.Πιο συχνή και ενεργή συμμετοχή των γονέων στα σχολικά δρώμενα.

 Κριτήρια Επιτυχίας

  1. 1)Οι εκπαιδευτικοί αναπτύσσουν μεθόδους διδασκαλίας που εμπλέκουν ενεργητικότερα τους μαθητές στη μαθησιακή διαδικασία.
  2. 2)Οι εκπαιδευτικοί ενσωματώνουν και χρησιμοποιούν συχνότερα σύγχρονα εποπτικά μέσα κατά την διδασκαλία τους.
  3. 3)Οι εκπαιδευτικοί προγραμματίζουν τη διδασκαλία τους σε ημερήσια βάση με συστηματικότερο τρόπο, δημιουργώντας το κατάλληλο διδακτικό υλικό στα διάφορα μαθήματα.
  4. 4)Η συγκέντρωση και καταχώριση του υλικού σε ηλεκτρονική τράπεζα (δημιουργία ιστοσελίδας) και ο βαθμός επισκεψιμότητας αλλά και αξιοποίησή τους από τους εκπαιδευτικούς και μαθητές του σχολείου.

Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών του σχολείου στην ανάπτυξη μεθόδων διδασκαλίας που θα εμπλέξουν ενεργητικότερα τους μαθητές στη μαθησιακή διαδικασία όπως: ομαδοκεντρική και συνεργατική μάθηση, βιωματική, παιχνίδια ρόλων κ.λπ., αλλά και στην ενσωμάτωση και χρήση των νέων τεχνολογιών.